tm_logo.jpg

Feedek

A nyomozásom még mindig tart az egészséges táplálás, allergia témakörökben. Azonban az elég egyértelműnek látszott, hogy ha csak egy húsfajtát akarok adni, akkor legcélszerűbb a vadhús, vagy inkább vad nyesedék. Az ok egyszerű, a vadak nem esznek olyan mesterséges tápanyagokat, mint a tenyésztett állatok. Nem kellett sokáig keresgélni forrást, többre is akadtam. Van aki nagyobb mennyiséget, 15 kg-ot tud csak adni, de azt házhoz hozza, máshol vannak kisebb kiszerelések is, de azért el kell menni. Az árakat illetően 340-400-500 Ft körül van a vadnyesedék kilója, függően a forrástól és, hogy milyen vad (mert ahol van külön szarvas vagy őz, az drágább).

A gabonaféléket mostantól hanyagoljuk, úgyhogy se kenyér, se tészta, se gabonapelyhek. Szénhidrát forrásnak rizst kapnak, az állítólag nem allergizál. A rizs nem túl drága, 200 Ft körül van kilója és kb. ennyi is megy el egy kutyának egy héten.

Mindehhez még jön egy kis nyers reszelt zöldség, néha főzve az is. A húst én akartam volna nyersen adni, de arról itthon még szinte mindenki lebeszélt, így engedtem a nyomásnak és főzőcskézem. (A csak hússal való etetésben is ellentmondásokba ütköztem, egyesek szerint az maga a csoda, mások szerint attól húgyköves lesz a kutya, mert volt már ilyen.)

DSC06493.JPGAzt hittem utálni fogom, hogy naponta kell főzni a kutyáknak, de szerencsére nagyon hamar kialakult az új szokás. A húst reggel kiveszem a fagyasztóból, estére szépen kiolvad, lassú tűzön (hogy ne legyen büdi, tuti tipp!) 20-25 perc alatt meg is fő. Kétszer a héten a hús vízében megfőzöm a rizst, ami 2-3 napra elég még. A legrosszabb része a főzőedény mosogatása, de az is viselhető. Főleg, hogy egy edény erre a célra ki lett nevezve, így nem kell túlzásba vinni. Viszont nagyon felemelő érzés, hogy milyen gondos gazda vagyok :) és látni a kutyák szemében a csillogást, amikor jön a vacsi.

Kb. 2 hete esznek már csak vadhúst, semmi baromfi, semmi maradék és semmi táp! Perun már látom, hogy kicsit hízott, de a fülproblémák és a tappancs-szétnyalás még mindig fennáll. Nem tudom mennyi a kritikus idő, de én kb. 2 hónapot adok a dolognak, az szerintem reális. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi változik majd.

Ja, hetente kétszer kapnak főtt vagy füstöl csontot rágni. Ez fogtisztító, erősítő és unaloműző hatással is bír. :) És a csontban van a legtöbb ásványi anyag!

Lehet amúgy kapni vad-darálékot is, 180 Ft körül, de abban sajna gabonapehely is van, így az nekünk kiesett. Nyilván azért olcsóbb, mert bele van darálva mindenféle, de az még beleférhetne, viszont a gabonaféléknek veszniük kell! :)

DSC06495.JPGA múltkor azon kaptam magam, hogy szenvedélyesen érvelek amellett, hogy miért kell házi koszttal etetni. Próbáltak meggyőzni, hogy a táp egy technikai vívmány és a top kategória (=méregdrága) jobb, mint a rendes kaja, de én ebben most pillanatnyilag nem tudok hinni. Vicces módon egy „elavult” dolgot most többre tartok, és olyan kutyás boltokban igyekszem felkutatni a megfelelő húsfajtát, amik létjogosultságában egy ideje már nem hittem. Az a kis sarki bolt, ahol kilóra lehet venni a tápot a bontott zacskóból és ahol még ott áll a fagyasztó a sarokban. A házi koszttal etetés nem egy új találmány, hanem egy régi idea újra felfedezése. Mintha újra feltaláltam volna a kereket. De a lényeg, hogy örülök neki és a kutyáim is. :)

DSC06496.JPGAmi még kicsit feladja a leckét, hogy a munka során milyen jutalommal dolgozzak. A virsli, párizsi témát most hanyagolom, a vadhús elég undi ahhoz, hogy azt adjam kézből, így most egyfajta szalonnaféleséggel dolgozom. Perura úgyis ráfér a hízás. Abban talán kevesebb a mesterséges összetevő és az se csirkéből van. :) Aztán ki tudja, lehet ezzel pont semmit nem ér az egész, majd meglátjuk.

Arra is kíváncsi leszek, hogy Amerikában vajon milyen lehetőségek várnak e téren….

A bejegyzés trackback címe:

https://norcsii.blog.hu/api/trackback/id/tr404674790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LaciaMálnásban 2012.07.25. 16:57:36

"Viszont nagyon felemelő érzés, hogy milyen gondos gazda vagyok :) és látni a kutyák szemében a csillogást, amikor jön a vacsi."

Volt egy ismerősöm akinek az apja főzött a kutyának, és a szegény család mindig lelkesen kérdezte...de jó..főztél valami finomat? A válasz mindig az volt...a kutyának főztem..:D itt a csillogás elmaradt a család részéről :D

_norcsii · http://www.vakkanto.hu/norcsii 2012.07.26. 13:24:31

@LaciaMálnásban: hasonló történetet sokat hallottam már kutyás körökből, pedig speciel az emberek szeme is tud csillogni ha valaki finomat főz nekik :)

LaciaMálnásban 2012.07.26. 18:49:47

@_norcsii: Ez lett volna a következő reakció..az én szemem is csillogna ha így főznének nekem :D
Címkék: etetés allergia nyers hús
süti beállítások módosítása